Jak napisać profesjolany list motywacyjny - szkolenie online
Akademia Rekrutacji - Zdobądź nową pracę w 3 tygodnie

List Motywacyjny zdobywający więcej zaproszeń

Naucz się jak stworzyć unikalną i obustronnie korzystną propozycję współpracy


Naucz się tworzyć skuteczny List Motywacyjny. Uzyskaj dostęp do gratisowej lekcji video podając poniżej Twojego maila oraz imię.

Twoje dane są u nas bezpieczne, służą tylko do komunikacji z Tobą. Przesyłając formularz zgadzasz się na przetwarzanie danych przez Akademię Rekrutacji

Opinie i sukcesy

Jakieś 2tyg. po szkoleniu i zmianie CV i LM zaczęły się telefony od firm. Niektórym z nich na wstępie odmawiałem spotkań, nie miałbym czasu na wszystkie 🙂

Stosując się do wymienionych rad faktycznie w ciągu miesiąca dostałem zaproszenia na rozmowy i niedługo podejmuję pracę. Szkoda że wcześniej nie trafiłem na te materiały.

Właściwie to bez Pańskiego projektu nie byłbym tutaj i serdecznie za to dziękuję. Były to dobrze zainwestowane pieniądze. Ogólnie jestem zadowolony ze stanowiska.

Co zawiera gratisowa lekcja video?

Jak napisać list motywacyjny - szkolenie online

Pełna lekcja video:

List motywacyjny oraz listy spekulacyjne to metoda na wyróżnienie się pośród konkurentów, miejsce na stworzenie unikalnej i obustronnie korzystnej wizji współpracy.

Jak napisać List Motywacyjny? - instrukcje

Oglądając gratisową lekcję dowiesz się co zawiera pełna wersja szkolenia

W szkoleniu znajdziesz między innymi odpowiedzi na pytania:

  • Dlaczego dla każdego pracodawcy musisz napisać osobny list motywacyjny?
  • Jak napisać unikalną i indywidualną propozycję współpracy dla każdego z pracodawców?
  • Profesjonalny LM  vs. nieskuteczny LM – jak wygląda porównanie?
  • Czym różni się List Spekulacyjny od Listu Motywacyjnego?
  • Jak wykorzystać List Spekulacyjny, gdy firmy nie publikują ogłoszeń (ale i tak rekrutują)?
  • Plan działania – krok-po-kroku

Obejrzyj gratisową lekcje video, stwórz list motywacyjny dający lepsze wyniki

Co zawiera skuteczny List Motywacyjny?

List Motywacyjny nie może być ze wzoru lub szablonu

Zapomnij o szablonach i wzorach LM

List Motywacyjny napisany osobiście oraz „profilowany” pod każde stanowisko z osobna daje więcej zaproszeń na rozmowy.
Wzory i szablony LM sugerują opis jednostronnej perspektywy (Twojej). Nie ma w  nich sugestii nt. tworzenia wizji współpracy pod kątem konkretnej firmy. M.in. dlatego dla rekruterów wzory LM są nudne i od razu lądują w koszu.

Pracodawca to potencjalny "partner biznesowy V.I.P."

Szukanie pracy to nie „korespondencja seryjna” – wymagane jest indywidualne podejście.
Każdy pracodawca to Twój potencjalny „partner biznesowy VIP.” Dostaniesz pozytywne odpowiedzi na LM profilowane pod pracodawcę, oraz brak odpowiedzi na ten sam szablon wysyłany do wszystkich. W praktyce – do każdego pracodawcy wysyłasz nową, osobną wersję Listu Motywacyjnego.

List Motywacyjny musi zawierać indywidualną propozycję współpracy
List Motywacyjny musi zawierać Twoje osobiste motywacje do współpracy

Jak przyczynisz się do rozwoju firmy?

W Liście Motywacyjnym masz pole do opisania Twoich osobistych motywacji oraz – dlaczego firma skorzysta na zatrudnieniu Ciebie.
Każde stanowisko ma swój wpływ na ogólną kondycję firmy. O wiele chętniej zatrudnia się kandydatów świadomych że wpływ stanowiska sięga o wiele dalej niż „biurko” pracownika.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

List Motywacyjny dla części ogłoszeń jest krytycznie ważny – pracodawcy wyraźnie to zaznaczają w ogłoszeniach. 
Działa wtedy bardzo dobrze, zakładając że:

  • Jest sprofilowany pod konkretną firmę i stanowisko z osobna, nie wysyłasz tej samej wersji na wszystkie ogłoszenia
  • Zawiera Twoją propozycję współpracy (obustronnie korzystną) z uzasadnieniami opartymi na Twoich kompetencjach 
  • Uwzględnia w „pierwszej linii” interesy pracodawcy, u którego ubiegasz się o stanowisko
  • Mówi nie tylko o umiejętnościach „twardych”, lecz wymienia też kompetencje „miękkie” istotne dla stanowiska

Na tym tle – List Motywacyjny aby był skuteczny, musi być przygotowany indywidualnie pod stanowisko za każdym razem. Tym samym – nie może być przygotowany na podstawie szablonu lub wzoru. 

Musi być napisany przez Ciebie osobiście, od A do Z, z uwzględnieniem informacji jak działa obecny rynek pracy.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w lekcji video z projektu Zmotywuj Mnie Do Listu.

Żaden.

Jeżeli zależy Ci na skuteczności – Listy Motywacyjny musi być napisany osobiście, od A do Z, sprofilowany pod konkretną firmę i stanowisko.

Gdybyś tworzył(a) List Motywacyjny ze wzoru/szablonu, zostanie on odrzucony jako „szampowy”, brakować w nim będzie szczegółów istotnych dla pracodawcy. 

A jeżeli zamiast tego – stworzysz dokument zawierający Twoje osobiste motywacje i plany:

  • Z jakich powodów chcesz pracować w Firmie X?
  • Jakie konkretne korzyści będzie miała Firma X z zatrudnienia Ciebie?
  • Jak rozumiesz branżę i pozycję Firmy X?

wtedy Twój List Motywacyjny będzie precyzyjną, indywidualną propozycją współpracy, korzystną dla obu stron.
I wtedy zaczniesz zdobywać więcej zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne.

Więcej na ten temat znajdziesz w gratisowej lekcji video z projektu Zmotywuj Mnie Do Listu.

List Spekulacyjny stosujesz, gdy chcesz zaaplikować do firmy, która nie publikuje żadnych ogłoszeń o pracę, dotyczących Twojej specjalizacji.

Nie dysponujesz wtedy ogłoszeniem z precyzyjnymi informacjami, które możesz omówić w Liście Motywacyjnym, więc tworzysz swego rodzaju „dywagację/spekulację” na temat Twojej potencjalnej roli w danej firmie. 

Tym samym, List Spekulacyjny zawiera dane na poziomie bardziej ogólnym, propozycję współpracy z nakreślonymi korzyściami dla docelowej firmy.

Istotna różnica – nie przesyłasz go do HRów, tylko do osób decyzyjnych (potencjalnych szefów). Jest prosta metodyka na znalezienie informacji kontaktowych do nich.

Więcej informacji znajdziesz w gratisowej lekcji z projektu Zmotywuj Mnie Do Listu.

Niektóre stanowiska bardziej niż inne wymagają sprawdzenia osobistych motywacji kandydatów, aby firmy mogły się upewnić:

  • że nie jesteś „skoczkiem” (nie uciekniesz po 3 miesiącach)
  • że masz plan i pomysł na swoją karierę, że nieprzypadkowo aplikujesz na to konkretne stanowisko
  • że zostaniesz w firmie odpowiednio długo, aby się to wszystkim opłaciło (firmie i Tobie).

Te motywacje sprawdzane są na kilku etapach rekrutacji, a pierwszym z nich jest właśnie List Motywacyjny.
Jeżeli go przejdziesz (Twój LM będzie odpowiedzią na to czego poszukuje konkretny pracodawca) – zostaniesz zaproszony(a) na rozmowę kwalifikacyjną, na której te informacje będą pogłębione.

Jeżeli List Motywacyjny będzie kluczowy dla rekrutacji – znajdziesz taką informację w ogłoszeniach. Oprócz wymaganego CV będzie jeszcze wzmianka na temat LM.

Na tym tle – Twój List Motywacyjny musi być za każdym razem profilowany pod firmę i stanowisko, nie może być robiony na podstawie wzorów lub szablonów. Musi być napisany przez Ciebie osobiście od A do Z.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w gratisowym video z projektu Zmotywuj Mnie Do Listu.

Szkolenia Akademii Rekrutacji powstały na bazie wiedzy headhunterskiej i doświadczenia korporacyjnego – z firm w Polsce, USA i Emiratów Arabskich

Po długiej serii konsultacji indywidualnych z kandydatami, udało się wyodrębnić tzw. „wiedzę powtarzalną” – metodykę działań, która ma przekrojowe zastosowanie w szeregu branż i stanowisk.

Ta metodyka została zawarta w szkoleniach, szkolenia zostały przetestowane na kolejnych przypadkach kandydatów szukających pracy. Dopiero po potwierdzeniu skuteczności – szkolenia zostały udostępnione publicznie.

Podsumowując – szkolenia Akademii Rekrutacji w wersji video mają cały czas wysoką skuteczność (potwierdzoną raportami kandydatów, przysyłanymi na bieżąco).

Jeden krok dzieli Ciebie od szybszego zdobycia pracy

Tomasz Rudnik

o-mnie-tomasz-rudnik

Lat 44. Trener z doświadczeniem headhunterskim i korporacyjnym.  Autor szkoleń pomagających kandydatom w zdobyciu nowej pracy.
Doświadczenie korporacyjne zdobywał w Polsce i USA, m.in. w TVN, Idea Centertel (obecnie Orange), Newell Rubbermaid, Citi Handlowy, Pramerica Financial, a doświadczenie headhunterskie w Polsce i w Emiratach Arabskich: w Antal International, Darwin Rhodes oraz KPMG Executive Search & selection.

W 2012 roku założył Akademię Rekrutacji – projekt uczący kandydatów skuteczności na rynku pracy
„Game changerem” który daje kandydatom wysoką skuteczność jest oparcie wiedzy szkoleniowej o ekonomię rynku pracy, nauczenie kandydatów jak rozmawiać z pracodawcami językiem finansów.3